دسته‌ها
اخبار

دانلود فیلم آموزش اصلاح بالازدگی و پایین زدگی در حین بافت قالی » آموزش قالی بافی

دانلود فیلم آموزش اصلاح بالازدگی و پایین زدگی در حین بافت قالی » آموزش قالی بافی

پس در صورتی که به دنبال راهنمای انتخاب دار مناسب فرش هستید می توانید همراه ما باشید. به عنوان مثال اگر دستگاه 8 رنگ باشد از هر دندانه شانه، 8 رنگ عبور کرده و به لبه‌ی کار متصل می‌گردد. فرشی که روبروی بافنده است، لایه‌ی رو و قسمت زیرین لایه‌ی زیر خواهد بود. نظرات مشورتي فروشندگان خبره فرش را قبول كنيد ولي هيچگاه به طور مطلق تسليم سليقه و نظر آنها نشويد. وقتي به پشت فرش نگاه کنيد مي توانيد به بعضي کجي هاي فرش پي ببريد دقت کنيد قاب کجي هاي فرش را نپوشاند و اگر فرش به صورت بدون قاب به شما عرضه شود با گذاشتن دو طرف فرش روي هم کجي هاي آن رو ببينيد.

  • از فاکتورهای اصلی مدت زمان بافت تابلو فرش تعداد نخ‌های آن نقشه است که چه تعداد نخ در آن نقشه قالی استفاده شده است.
  • با دیدن این قسمت از آموزش خیلی ساده اما حرفه ای چله پاره شده را ترمیم کنید.
  • همان طور که نباید تا زمانی که کاملا مطمئن نشدید می‌توانید بافت زیر را با چشمان بسته انجام دهید، سراغ روش کم و زیاد کردن گره بروید، نباید بافت گره رو را هم شروع کنید .
  • می توانید با کاموا و قلاب یک زمینه به اندازه دلخواه با زنجیره و پایه بلند ببافید و به جای تور از آن استفاده کنید .
  • هر یک از این ابزار ویژگی‌ها و کاربرد خاص خود را دارند و برای بافت فرش ضروری هستند؛ بنابراین باید تمام این ابزارها را به‌طور کامل تهیه کنید تا هنگام بافتن قالی با مشکل روبرو نشوید.
  • آموزش قالی بافی و بافت فرش دستباف یکی از هنر های قدیمی و کهن در ایران و سراسر دنیا میباشد.

امروزه نقشه های سنتی فرش از نظر نوع بافت به دو روش عمده ی متقارن ( ترکی باف) یا غیر متقارن (فارسی باف) صورت میگیرد. برای بافت با تریکو باید از قلاب های مخصوص کاموای تریکو استفاده شود که دارای سایز بزرگ تری نسبت به قلاب های بافت با کاموای معمولی هستند. با این حال برای بافت گره های درشت تریکو، نمی توانید از قلاب معمولی استفاده کنید. قلاب های تریکو بافی از میل بافتنی و قلاب معمولی بزرگتر هستند و عرض های متفاوتی دارند.

۱۵- چرخاندن فرش

در صورتی که به دنبال یک فرش نرم و لطیف هستید پیشنهاد ما استفاده از فرش دستباف ابریشم برای دکوراسیون خانه می باشد. همانطور که میدانید نخ ابرشیم از پیله کرم های ابریشم گرفته می‌شود که به وسیله کارخانه های ابریشم کشی به تولید رسیده است و از ویژگی ای که این نخ ها برای فرش دارا می باشد لطافت فوق العاده آن خواهد بود. نمره این نخ به صورت 40 ، 32 ، 20 و 10 بوده و از الیاف غوزک به تولید رسیده است ، از نخ چله پنبه ای با توجه به استفاده ای که دارد تهیه میشود. ما در ادامه موارد اولیه مورد نیاز برای چله کشی را به شما معرفی خواهیم کرد و سپس نکاتی که در هنگام چله کشی باید رعایت شود را به شما خواهیم گفت. برای کاملتر شدن این مقاله نیز در پایان ویژگی هر چله کشی را بیان کرده ایم. در ادامه جهت آشنایی با مقدمات بافت فرش و همچنین سیستم‌های متداول آن با فرشواره همراه باشید.

نخ چله از جنس پشم

برای اطلاعات بیشتر در مورد سرفصل‌های دروس رشته طراحی فرش می‌توانید فایل کامل سرفصل‌های مقطع کارشناسی رشته فرش را دانلود نموده و مطالعه نمایید. امروزه طراحی فرش و نقشه‌کشی آن به دو روش دستی (سنتی) و کامپیوتری انجام می‌شود. فروشگاه کارخانه فرش گل نرگس کاشان به عنوان یکی از قدیمی‌ترین فروشگاه های اینترنتی با بیش از یک دهه تجربه، با پایبندی به سه اصل کلیدی، پرداخت در محل، 7 روز ضمانت بازگشت کالا و تضمین اصل‌بودن کالا، موفق شده تا همگام با فروشگاه‌های معتبر جهان، به بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی ایران تبدیل شود. به محض ورود به فروشگاه گل نرگس با یک سایت پر از طرح و رنگ رو به رو می‌شوید!

برجسته

تصور کنید یک حلقه عرق را از یک لیوان بر روی یک تکه کاغذ به جا بگذارید. بافت و رنگ ظاهری در آن نقطه همیشه از بقیه قسمت‌های کاغذ متفاوت خواهد بود. این اتفاقی است که برای ابریشم مصنوعی هنگامی که مرطوب می‌شود می‌افتد. در حالی که ابریشم و ابریشم مصنوعی دارای نقایص جدی در رابطه با خیس شدن هستند، برای جلوه‌ی شیک و مد در بخشی از یک فرش یا قالی ایجاد می‌شوند و آنها دارای نرمی واقعی هستند که قابل مقایسه نیستند. برای نرمی کلی، در صورت لزوم بهترین استفاده از ابریشم یا ابریشم مصنوعی این است که الیاف را با پشم ترکیب کنید، نه کمتر از 50٪ پشم. این یک فرش خیلی نرم یا قالیچه می‌سازد و پشم از فیبر ضعیف‌تر در برابر آشکارسازی رنگ یا تغییر شکل بافت هنگام مرطوب شدن محافظت می‌کند.