دسته‌ها
اخبار

صفحه اصلی هایکارپت فروشگاه آنلاین فرش دستباف و صنایع دستی پارسی

صفحه اصلی هایکارپت فروشگاه آنلاین فرش دستباف و صنایع دستی پارسی

در این مجموعه فرش های تولید شده توسط صدها تولید کننده و صاحب برند ارائه و در سراسر کشور توزیع می شود.تعهد ما نسبت به مشتریان و همکارانمان در خدمانی که ارائه می دهیم بسیار مهم است. در ادامه لیستی از ۲۵ فرش دستبافت زیبا، ارزان، با کیفیت و محبوب در بازار ایران را برای شما آماده کرده ایم. فراموش نکنید که با کلیک روی تصویر یا دکمه زیر هر آیتم، می توانید تصاویر و اطلاعات بیشتری را درباره فرش به دست بیاورید. فرش های دستباف زیادی در شهرهای مختلف کشور عزیزمان بافته می‌شود ک هر کدام از آن‌ها از محبوبیت بسیار زیادی برخوردارند. طرح‌ها و ویژگی‌های هر کدام از این فرش های دست باف، منحصر به فرد بوده و از الیاف‌ها خاصی برای هر کدام استفاده می‌شود.

  • علیرغم آنچه در مورد هنر بافندگان ایرانی ذکر شد لازم است بدانید که بافت فرش در بعضی از شهرهای ایران با دقت و هنرنمایی بیشتری انجام می‌شود که این امر موجب مشهوریت فرش در این استان‌ها شده است.
  • در عصری به سر می بریم که بسیاری از خریدهای مردم به سمت اینترنتی شدن حرکت کرده و کمتر علاقه مند به زمان و انرژی گذاشتن برای خرید حضوری هستیم.
  • یکی دیگر از ویژگی های آن ،این است که با دیدن طرح و رنگ فرش حس آرامش را برای شما به ارمغان می آورد.
  • در این بین قالی دستباف کاشان جزو قالی‌های بسیار محبوب و پرطرفدار در سطح ایران و جهان است که در طرح‌ها و رنگ‌های بسیار متعدد و متنوعی به فروش می‌رسد.
  • این در حالی است که افراد زیادی برای زیبایی فرش دستباف و همچنین سرمایه گذاری، به خرید فرش دستباف روی می‌آورند.

در واقع طرح و نقش‌های متنوع در فرش دستد باف، باعث شده است تا آن را با هر سبکی از دکوراسیون هماهنگ کنید. با هر سلیقه‌ای که باشید، قطعا یکی از انواع فرش مانند گبه، جاجیم، گلیم و … نظر شما را جلب خواهد کرد. بنابراین، از این بابت جای نگرانی نیست زیرا تنوع در رنگ و طرح این فرش، بسیار زیاد است. از سوی دیگر، اهمیت فرش دست باف در خانه ایرانی بسیار زیاد است زیرا محیط خانه خود را می‌توانید با یکی از رنگ‌های فرش ست کنید و زیبایی چشم‌نوازی را به چشمان مهمانان خود، هدیه دهید. علاوه بر شهر کاشان یکی دیگر از شهرهای مشهور ایران در زمینه تولید محصولات نساجی به خصوص  فرش و قالی دستباف شهر تبریز است و از گذشته دور تاکنون این شهر مهد تولید و توزیع انواع فرش دستباف در طرح‌ها و مدل‌های متنوع و گوناگون بوده است. با این حال می‌توان گفت امروزه یکی از مهمترین صنایع دستی این شهر قالی بافی است که شهرت جهانی دارد.

اهداف و اولویت های شهر فرش

یکی از شاخص‌ترین مواردی که موجب محبوبیت و مشهوریت فرش دستباف ایرانی شده است مواد مصرف شده در این قالی‌ها است که دارای کیفیت و مرغوبیت بسیار بالایی هستند و این امر در کنار زیبایی محصول مورد اهمیت می‌باشد. یکی از مواد به کار رفته در تار و پود فرش دستبافت ایرانی پنبه و پشم می‌باشد که این نوع فرش و قالی به فرش یا قالی پشمی مشهور است. بلکه یکی از عمده‌ترین دلایل گرایش عموم مردم به سمت فرش‌های ماشینی قیمت بسیار ارزان‌تر این فرش‌ها نسبت به خرید فرش‌ دستباف است. شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه نیز یکی از دلایل گرایش مردم به فرش‌های ارزان‌تر بوده است. این در حالی است که افراد زیادی برای زیبایی فرش دستباف و همچنین سرمایه گذاری، به خرید فرش دستباف روی می‌آورند. اما گران بودن قیمت فرش دستباف در مقایسه با فرش ماشینی، به دلایل زیادی ربط دارد که هر یک را بررسی می‌کنیم.

جفت فرش دستبافت سبزوار _ابعاد:300*200

همانطور که در قسمت بالا برای شما بیان کردیم فرش دستباف مدرن دارای ویژگی هایی می باشد که خاص خودش می باشد و باعث تمایز آن با مدل های سنتی می شود که لیست این ویژگی ها به این شکل می باشد. راهروها، یکی دیگر از محل‌هایی هستند که می‌توانید فرش دستباف خود را به روی آن پهن کنید. از آن‌جایی که راهروها یکی از رایج‌ترین مکان‌های قرارگیری فرش است، بسیاری از فرش‌ها در ابعاد و اندازه‌هایی مخصوص راهرو بافته می‌شود تا به راحتی بتوانید از آن‌ها استفاده کنید. بر هیچکس پوشیده نیست که برای بافت یک قالی و فرش دستباف، زمان قابل توجهی نیاز است.

نوع مواد اولیه نیز تأثیرگذار است و میزان ابریشم به کار رفته در فرش، قیمت آن را بالاتر خواهد برد. البته این نکته را در نظر داشته باشید که تراکم بالاتر لزوما به معنی کیفیت بالاتر نیست! تراکم فرش‌های ابریشم به دلیل نازکی نخ و نازک بودن گره‌ها کمتر است ولی جلوه بصری بهتری دارند. جالب است بدانید به دلیل طبیعی بودن فرش دستباف، این فرش در زمستان‌ها دمای پایینی دارد و در تابستان دمای آن بالاتر است. هنگام خرید فرش دستبافت ، یک پارچه نمدار بر روی آن بکشید تا از رنگ  ندادن آن اطمینان حاصل کنید. یکی دیگر از ویژگی های بارز فرش دستبافت این است که بخاطر استفاده از پشم و ابریشم و پنبه به عنوان مواد اولیه در آن ، الکتریسیته ی ساکن از فرش تولید نمی شود.