دسته‌ها
اخبار

دانلود فیلم آموزش چله کشی و بافت فرش دو طرفه یا دو رو » آموزش قالی بافی

دانلود فیلم آموزش چله کشی و بافت فرش دو طرفه یا دو رو » آموزش قالی بافی

در ادامه آموزش قالی بافی شما با ابزار لازم برای شروع قالی بافی آشنا می­ شوید. این بسته شامل دی وی دی آموزش قالی بافی است که شامل فیلم ها و تعدادی نقشه ساده شطرنجی برای بافت قالی و همچنین نرم افزار اندروید قالی بافی و …. می باشد + پکیج کامل ابزار آلات مورد نیاز بافت قالی، شامل دفه، سیخ پودکشی، قلاب بافت قالی می باشد + دار شماره یک فلزی که مناسب جهت شروع کار قالی بافی و یادگیری این هنر اصیل و درآمدزا می باشد. در دوره آموزشی بافت تابلو فرش، تابلوفرش عددی به شیوه قالی ترک باف را با روشی اصولی و آسان یاد می گیرید. دوره آموزشی تابلوفرش لم آرت شامل آموزش کامل جزئیات صفر تا صد بافت از چله کشی تا مراحل پایانی فرش؛ پایین کشی و پارگی چله و … در پایان دوره آنلاین و غیر حضوری تابلو فرش، شما به راحتی می توانید هر نقشه عددی را بدون نیاز به استاد و خیلی حرفه ای ببافید.

  • این شرکت دانمارکی که برای طرح ها و ایده های جالبش مشهور است این بار با استفاده از 250 تخته فرش و برش آنها در سایز های مختلف  طرح یکی از فرش هایش را از حالت تخت و دو بعدی خارج کرده و با قرار دادن فرش ها بر روی هم ، فرشی غیر مسطح تولید شده.
  • بافت فرشینه با دست به
    عنوان یکی از مهمترین و قدیمی‌ترین هنرهای دستی جهان شناخته شده است و هنوز هم در
    بسیاری از کشورها به عنوان یکی از نمادهای فرهنگی و هنری شناخته می‌شود.
  • لازم به ذکر است حاشیه سود این فعالیت حدود 30 درصد در سال می باشد.
  • پس از این که یک طرف فرش به‌طور کامل بافته شد باید چله‌ها را برگردانید.
  • بافت پایه کوتها گاهی اوقات بنا به سلیقه افراد به شکل (ضربدر)x بافته می شود و بعضی جاها هم به شکل +.

این نمونه نقشه­‌ها را می‌­توانید در بافت شال، کیف، کلاه، کاور تلفن همراه و… در روش بطلمه نیز ابتدا باید نخ چله مناسب با فرش خودتان را انتخاب کنید سپس یک سوزن بزرگ به آن وصل کنید به طوری که یک سر نخ از سر دیگر آن بلندتر باشد. همراهان گرامی؛ تعداد پیامهای رضایت هنرآموزهای وب سایت قالی بافی زیاد هستش. صرفا چند نمونه گذاشتم ببینید که پکیج جامع آموزشی که ما براتون تدارک دیدیم؛ کاملا کاربردی و مفید هستش با نازلترین قیمت و بهترین کیفیت خدمات ارائه میدیم. فرش آموز – دو عدد نخ  را تهیه نموده که موازی عرض دار به راست رو ها بسته می شوند و به آن نخ ها نخ زه می گویند.

دانلود نقشه فرش هریس روی کاغذ + فایل

۳)كوبيدن شانه يا دفه به اندازه متناسب براي قرار گرفتن گره ها بروي هم ( البته دقت داشته باشيد بعد از كوبيدن بود ضخيم بايد اقدام به شانه و يا دفه كوبيدن بود ضخيم بايد اقدام به شانه و يا دفه كوبيدن نماييد). دایره در بافت عروسک ها کاربرد زیادی دار و با کم و زیاد کردن دانه فرم سر و دست و پا و … داده می شود. اما اگر گره های تان خیلی کم باشد چه؟ در این صورت از نخ افقی بین دو گره کمک می گیریم. این نخ را دور میل سمت جپ بیندازید و با میل راستی نخ را از این حلقه رد کنید. بر حسب آنکه خامة دوران یافته به دور تار سمت راست در موضعی پایین تر و یا بالاتر نسبت به تار سمت چپ قرار گیرد، نوع گره به ترتیب به متقارن نوع دوم و در حالت عکس به گرة متقارن نوع سوم موسوم خواهد شد.

نقشه فرش با خطوط شكسته یا هندسی

قدمت این هنر در ایران به حدود 1500 تا 2000 سال پیش بر می گردد چرا که این هنر  زیر شاخه صنعت نساجی و فرش بافی است یعنی دقیقا همان چیزی که کل بشر به عنوان احتیاجات اولیه خود مجبور تهیه یا تولید آن بودند. برای بافت اولین زنجیره، گره اولیه را باانگشتان خود نگه داشته، مانند شماره شکل شماره ۲ نخ را با قلاب بگیرید و از حلقه بیرون بکشید. بهترین عامل برای حفظ تابلو فرش و فرش های دستباف از بید زدگی، استفاده از قرص های نفتالین و پودر نفتالین می باشد، که بهتر است قبل از استفاده از این مواد فرش یا تابلو فرش کاملا شسته شده باشد. در حال حاضر در اکثر مناطق رنگرزی نخ های تابلو فرش که از جنس پشم مرغوب می باشند، به صورت شیمیایی و به وسیله رنگ دانه های آلمانی، چینی و ایرانی استفاده می شود. پرداخت فرش درهنگام بافت از امتیاز خاصی نسبت به روش دوم برخوردار است و آن این است که امکان مشاهده و برطرف نمودن هرگونه غلط بافی ممکن است و لذا می‌توان اشتباهات بافت و هرگونه اشکالات دیگر همچون بالازدگی، شکستگی طرح و … را به موقع شناسایی و برطرف کرد.

با این وجود سایر افراد با تلاش و پشتکار می‌توانند مهارت‌های این رشته را کسب کنند. برای آشنایی بیشتر با حرفه و رشته فرش از طراحی فرش تا نقشه کشی، از رنگرزی تا بافندگی و از تولید تا فروش، با مستند تلویزیونی کهن پیشه‌ها همراه می شویم. در اصل نقشه فرش یعنی ظاهر فرش بر روی کاغذ شطرنجی که قالیباف با نگاه بر روی خانه های نقشه و گره زدن خامه روی چله ، به صورت کامل نقشه را روی قالی در می آورد. نرم افزار نقش ساز هم نرم افزار خوبی هست اما اصلا محیط کاری منظم و بی نهایت عالی طوبی را ندارد.