دسته‌ها
اخبار

مهارت جو آموزش رایگان فرشینه بافی

مهارت جو آموزش رایگان فرشینه بافی

در این هنگام نیز اگر کسی از کنار شما رد شود و احساسات ناخوشایند خویش را با شما در میان گذارد ، بسیار دچار مشکل خواهید شد لذا بایستی مراقبه و تمرینات مدیتیشن را انجام دهید تا بتوانید از هاله ی منفی پیرامون تان رهایی پیدا کنید. اگر بتوانید در این هنگام تمرینات مدیتیشن را به شکل کامل انجام دهید و ترشح  هورمون های بدنتان را تحت تاثیر قرار دهید در این هنگام است که تاثیرات مثبت و مزایای آن در بدن خود را تجربه کرده و از احساس آرامش و تخلیه  روانی خود لذت خواهید برد. این کار بسیار زیبا و حیرت انگیز است اگر که بتوانید در این مواقع به انجام تمرینات آن مداومت ورزید و خود را از حس و حال خوب انجام مدیتیشن بهره مند سازید . هنگامی که واقعا به مشکل خاصی برخورد می کنید ، اگر به آن توچه کنید و ذهن خود را از وجود آن آگاه کنید ، مشکل در اغلب مواقع به صورت خود به خود ناپدید می شود . مشکلات هنگامی گریبان شما را می گیرند که نسبت به  آن ناآگاه و غافل هستید .

  • مهارت و سرعت بافنده یکی از مهم ترین فاکتورها که بشدت در مدت زمان بافت قالی تاثیر داره سرعت بافنده است هر چقدر سرعت بافنده بالاتر بشه تعداد رج های بیشتری بافته میشه و به شدت سرعت اتمام فرش کم میشه.
  • اما در روش دوم با تغییر در ساختار هندسی چله فرش، فرشی بافته می شود که از لحاظ فضایی داری سه بعد است.
  • خيلي از اوقات امضاء يا نام فلان استاد بافنده زير تابلو بافته مي شود، حقيقت اين هست که در بحث رفو و مرمت فرش و ساير فنون نظير آن اين امکان وجود دارد.

نخستین محور درون زاد بودن اقتصاد است به این معنا که تولید با کیفیت در درون جامعه و توسط اقشار مختلف ایرانی در روستا، عشایر و حتی شهرها انجام می شود و در این بخش در حوزه صنایع دستی یک برند محسوب می شود. اقتصاد بسیاری از خانواده های ایرانی وابسته به این هنر – صنعت می باشد. با توجه به این مسئله که صنعت قالی بافی عمدتا در روستاها متمرکز شده است تغییرات حاصله در این صنعت علاوه بر اثرات گسترده اقتصادی، دارای اثرات اجتماعی همچون مهاجرت و تغییر و ناهماهنگی بافت جوامع شهری و روستایی نیز می باشد. در این میان فرش بافی به عنوان یکی از صنایع دستی شاخص، از جمله فعالیت هایی است که از سابقه و قدمت طولانی برخوردار است و کشور ایران در این زمینه از کشورهایی است که تولیدات منحصر به فردی دارد. امیدواریم آموزش ها مورد قبول شما هنرجوهای عزیر واقع شده باشه و تونسته باشین از آموزش ها بهره لازم رو ببرید اگر مشکلی در هر قسمت از آموزش ها داشته باشین میتونید با پشتیبانی در ارتباط باشین و مشکلتون رو حل کنید.

غلتک‌های چله:

نا گفته نماند که در صورتی که فرش با چله کشی ابریشم به تولید رسیده شده باشد از عمری طولانی نیز برخوردار خواهد بود و میتواند سال های سال به عنوان کفپوش خانه شما عمر کند و به همین دلیل است که فرش دستباف توانسته است در بین ایرانی ها محبوبیت بالایی داشته باشد. بر روی دار قالی فرش را می بافند که این دار به صورت چهار چوبی طراحی شده است و جنس آن می تواند از فلز و یا باشد. ابعاد دار های قالی به صورت متفاوت می باشد و انتخاب اندازه آن با توجه به طرح مد نظر ما برای بافت خواهد بود و از محبوب ترین دارهای قالی که بر روی آن بافت نقشه و چله کشی صورت میگرید دار قالی عمودی و نوع افقی آن می باشد. در صورتی که بخواهیم یک فرش با کیفیت داشته باشیم باید توجه داشته باشیم که چله کشی آن به صورت صحیح انجام شده باشد و لازمه بافت گلیم فرش و محصولات فرش ماشینی چله کشی می باشد که باید به صورت بدون مشکلات جاری صورت بگیرد. سر نخ‌های چله (نخ‌های تار) ابتدا از داخل تیغه‌های لامل که جهت توقف دستگاه هنگام پارگی سرنخ چله تعبیه شده عبور کرده و سپس از چشمک این میل میلک‌ها عبور داده و به لبه‌ی بافت فرش ماشینی که بعد از شانه قرار دارد گره زده می‌شود. ساده ترین و بدیهی ترین مزیت فرش دستبافت ، امکان ایجاد اشتغال خانگی برای همه افراد خانواده از هر سن و جنس می باشد و اینکه با کمترین آموزش و در کمترین زمان ممکن و با سرمایه اولیه کم، می توان کسب درآمد خانگی را تجربه کرد.

ماشین چله پیچی

باید گفت نکته ای که در طراحی نقشه بسیار مهم است موضوع تراکم در بافت فرش می باشد، طراح بعد از رعایت این مورد بر روی کاغذهای شطرنجی مخصوص، متناسب با رج شمار طراحی یا به اصطلاح نقطه چینی می کند. از ویژگی های اصلی فرش دستباف ابریشم کاشان می توان به انسجام و استحکام بالای آنها در عین لطافت معرفی کرد که عموماً  در نگاره های گل و بته و ترنج مرکزی بافته می شوند. در شرایط امروز اقتصادی می توان این کار را یک گزینه بسیار مناسب دانست، فرش دستباف ابریشم به طور کلی یک اثر نفیس به حساب می آید که با نوسنات ارز، قیمت و ارزش آن کاهش پیدا نمی کند، دقیقاً مانند خونه و طلا. به منظور این که نتیجه کار خیلی منظم و بدون نقص باشد بهترین کار این است که از نقشه های بافتنی برای این کار استفاده نموده و از آن ها الگوبرداری نمایید. در صورت یادگیری این علائم می توانید خیلی راحت نمونه بافتنی موردنظر خود را بدون ترجمه نمودن نقشه همانند تصویر ببافید. زمینه ی این نوع گلیم ساده است اما  طرح و نقشه‌ی اصلی گلیم برجسته مانند فرش پرز دار می باشد.

خدمات آموزش صفر تا صد تتو در تهران – اسلامشهر

در ادامه فیلم آموزش طراحی کامپیوتری نقشه فرش توسط نرم افزار فتوشاپ رو برای شما علاقه مندان به هنر قالی بافی قرار داده ام. دقت داشته باشید که نخ رنگرزی شده از روی نمونه حداکثر 9% با نمونه مشابه خواهد بود و شما باید یک لا از نمونه ای که ارسال کرده اید را با یک لا از نخ رنگرزی شده با هم ببافید که این امر باعث دورنگی در فرش نشود. در واقع گلیم به بافتی می گویند که فقط تار و پود است و ریشه ای در آن نیست یعنی گره زدن در آن وجود ندارد.البته گلیم هایی هم داریم که درش گره قالی بافی استفاده شده.به این نوع گلیم ها،طرح گل برجسته می گویند مثل فرش سوف. برای بستن کوجی چوب یا میله‌ای فلزی به قطر 4 تا 6 سانتی‌متر و به اندازه‌ی عرض دستگاه انتخاب می‌کنیم. این چوب که همان کوجی است، در ابتدا دو طرف چوب یا میله‌ی مذکور را با دو رشته طناب محکم به راست روها می‌بندند و سپس نخ چندلا شده‌ی دیگری که طول آن بیش از طول کوجی باشد، به دو سر چوب کوجی و یا به میخ‌هایی که در دو سر چوب زده شده، بسته می‌شود. این نخ که در سرتاسر چوب قرار گرفته، با نخ باریک دیگری که یک در میان چله‌ها را به وسیله‌ی آن جدا می‌کند، گره می‌خورد.