دسته‌ها
اخبار

فرش آموز آموز و اخبار فرش و تابلوفرش دستبافت

فرش آموز آموز و اخبار فرش و تابلوفرش دستبافت

سلام همه آموزش ها 0 تا 100 موجوده و شما نیاز به هیچ آموزش دیگه ای ندارید میتونید از این بخش شروع کنید. بله با دیدن همین دوره به راحتی می تونید یک قالی رو بدون نیاز به مربی 0 تا 100 کاراشو خودتون انجام بدید. در این بخش با نحوه پود کشی ضخیم و نازک آشنا خواهید شد و همچنین روش صوف زنی رو بهتون یاد می دیم. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم. کوج روی دار قالی ها بسته میشود ودر ابعاد نسبتا بزرگ و مخصوصا فارسی باف ضرورت دارد.از کوج برای تنظیم چله و کوبیدن پود استفاده میشود.

  • یک رنگ دیگر کاموا را که با پس زمینه متفاوت است را بردارید و آن را سوزن کنید، سپس به صورت افقی سوزن را یکی در میان به صورت یکی رو و یکی زیر از کاموا ی پس زمینه عبور دهید؛ این کار را چند دور رفت و برگشت انجام دهید تا اندازه آن به 2 تا 5 سانت برسد.
  • در اين صورت شما ميتوانيد كل چله را كمي شل كنيد و زير ان چند عدد تار يك تكه چوب گرد يا مداد قرار دهيم و دوباره چله را سفت نماييد بدين ترتيب كل چله ها بصورت يكنواخت سفت ميشود .
  • علاوه بر این، این هنرمندان میتوانند هنر و آموخته های خود را در اختیار دیگران نیز قرار داده و آنها را به انجام فعالیت های تخصصی فرش ترغیب کنند.
  • نخ‌های خاب فرش که داخل کریل دستگاه قرار دارد باید تحت کشش به سمت شانه‌ی دفتین حرکت کند.

منظور از گره نخ مرینوس و یا ابریشمی است که به ردیف دور تارهای چله پیچیده و روی هم قرار می گیرند. وجود و تعداد این گره ها که با پود های ریز و درشت محکم می شوند ساختار اصلی فرش دستباف را تشکیل می دهند گره در گویش های مناطق مختلف به نام های ایلمک، ریشه، خفت، پیچه، دانه و گند نیز نامیده می شود در مان آنها ایلمک و ایلمه از گویش های آذربایجانی است. غلتک‌ها، حامل نخ‌های تاری هستند که باید در طول بافت فرش ماشینی به عنوان نخ تار به کار روند. البته مقداری از آن‌ها با کشش کمتر (نخ چله‎‌ی شل بافت) و مقداری با کشش بیشتر (نخ چله‌ی سفت بافت) در فرش قرار می‌گیرد. این نخ ها با فشار پنوماتیکی کشش داده می‌شوند و کشش نخ‌های سفت بافت تقریبا دو برابر نخ‌های شل بافت است.

راهنمای ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی

شما مي توانيد يک ميکس عالي بدون مسترينگ  داشته باشيد و يا بالعکس و بتوانيد در راستاي توليد يک اثر حرفه اي که در دنياي موسيقي قابليت رقابت داشته باشد گام برداريد اما مرز ميان ميکس و مسترينگ در کار هرگز نمي بايست از ميان برداشته شود . آنچه منجر به از بين رفتن جنبه هاي حرفه هاي کار شما خواهد شد و روند حرفه اي کار شما را تهديد مي کند  تلاش براي ترکيب و ادغام دو مرحله ميکس و مستر است . در این نوع طراحی روند کار بدین صورت است که با استفاده از نرم افزارهای طراحی سه بعدی ،ساخت مجازی طلا و جواهر صورت گرفته و سپس با استفاده از دستگاههای پرینتر سه بعدی طرح اولیه آن چاپ و ساخته شده و بعد در فرآیند ریخته گری طلا ، مدل جدید تولید می شود. اما  طراحی به روش سنتی از زمانهای پیشین به عنوان یک هنر اصیل و پایه در ساخت و تولید طلا و جواهر شناخته شده و هم اکنون نیز قابل استفاده می باشد .

بررسی فرش دستبافت سالاری و نخ و نقشه فرش سالاری و انواع اندازه های آن + عکس

با توجه به اینکه بافت سبد با تریکو، یکی از پرکاربردترین موارد استفاده از این هنر دستی است، تهیه و کمک گرفتن از کفی ها، در بافت سبد تریکو مفید است. به کمک این کفی ها، بافت سبد های تریکو راحت تر شده و استحکام بیشتری می یابند. این کفی ها به صورت آماده و در جنس های مختلف پلاستیکی، پلکسی و چوبی موجود است. میل های بافتنی، در تریکو بافی کاربردی نداشته و برای بافت کاموا و نخ مخصوص تریکو، از قالب های مخصوص که به نسبت قلاب های قلاب بافی و میل های بافتنی، اندازه بزرگتری دارند، استفاده می شود. معمولا شروع یادگیری تریکوبافی در گام مقدماتی با سبدهای نظم دهنده شروع میشود و پس از آن میتوانید در گام پیشرفته وسایل بزرگتر همچون پاف، پادری و حتی کیف ببافید.

طراحی نقشه فرش ارتباط تنگاتنگی با تولید فرش دارد و جذابیت های حوزه تولید فرش با حوزه طراحی نقشه فرش گره خورده است. این صنعت علاوه بر کسب اعتبار و شهرت برای شناساندن خلاقیت و هنر ایرانی به جهانیان، در ارزآوری و اشتغال‌زایی و کسب درآمد نقشی حائز اهمیت می باشد. زیرا اولاً ارزش افزودهای حدود 65 درصد دارد، در ثانی فرآورده های آن بزرگترین رقم صادرات غیر نفتی را تشکیل می دهد. بسیاری از خانم‌های خانه‌دار به دلیل مشغله‌ای که در منزل دارند، نمی‌توانند خارج از منزل به کار و کسب درآمد بپردازند. یکی از این مشاغل خانگی قالی‌بافی است که پس از کسب مهارت می‌تواند درآمد خوبی را نیز برای فرد به همراه داشته باشد.