دسته‌ها
اخبار

پرداخت و موگیری فرش چیست؟ راهنمای پرداخت و موگیری فرش

پرداخت و موگیری فرش چیست؟ راهنمای پرداخت و موگیری فرش

اوج هنر فرش دستباف ایران در زمان حکومت صفویان و شاه طهماسب اول (قرن ۱۶ میلادی) اتفاق افتاد. حدود ۲۵۰۰ فرش از آن زمان به یادگار مانده است که بیشتر آن‌ها در موزه‌های مشهور نگه‌داری می‌شوند. با آغاز قرن نوزدهم بسیاری از تاجرین دست به صادرات این فرش‌ها زدند و آن‌ها را در سطحی جهانی به نمایش درآوردند. و در پایان آخرین نکته ای که باید درباره شیرازه فرش ماشینی و دستباف بیان کنیم این است که گونه نخ به کار برده در شیرازه پیچی فرش های ماشینی و دستباف به طور کامل متفاوت می باشد و هر کدام از نخ های به‌خصوص خود استفاده می کنند. در آخر شما را دعوت به مطالعه مقاله نحوه تا زدن فرش دستباف میکنیم. یک فرش دستباف را اگر از پشت نگاه کنید؛ می‌توانید تک تک گره‌های آن را به وضوح ببینید.

  • سلام
    یکی از عیب‌های فرش این است که شما باید معنای نخ و پود و طرح را بفهمید.
  • زمان و مکان و شدت و فشار گرهی که هر بافنده وارد می‌کند و حتی برشی که می‌زند معنای خود را دارد و به همین دلیل دومی ندارد و تکرار نمی‌شود.
  • همچنین تصویری از اگهی فروش توسط این اقا رو براتون  پیوست نمودم.وقتی تماس گرفتین،بگین که اگهی ایشون رو در نت دیدین.
  • ما انواع محصولات باکیفیت را بررسی و دسته بندی کرده و سپس بهترین پیشنهاد خرید کالاها را در اختیار کاربران قرار میدهیم.

این بسته هدیه گلدان و آجیل خوری ملیله کاری را همراه با رومیزی ممقان دوزی شامل می‌شود. این بسته از دیگر هدیه‌های متنوع و جزو هدایای تبلیغاتی لوکس آراهنر می‌باشد که هنر‌های مختلفی را کنار یکدیگر گرد آورده است. از جمله آن‌ها می‌توان به صنایع دستی فیروزکوبی، پته دوزی، قلمکار و … اشاره کرد. علاوه بر این موارد یک عدد گلیم نیز برای زینت بخشی بیشتر در این بسته قرار گرفته است. نکته جالب این هدیه شادباش پته دوزی آن است که حاوی مقداری پسته می‌باشد.

روش چهارم: ساختار گره‌ها

اگر به دنبال فرشی ماندگار و با کیفیت بالا برای پذیرایی خود هستید پیشنهاد ما به شما فرش اکریلیک است.با توجه به وجود فرش های تقلبی خرید از مکان های معتبر و شناخت فرش اصل و تشخیص فرش اکریلیک مهمترین نکته ای است که باید رعایت کنید. زمانی که برای خرید فرش می روید قبل از هر چیز اصل بودن فرش را چک کنید. با این حال نکاتی درباره نحوه تشخیص فرش اکریلیک بیان شده که با آگاهی از این موارد انتخاب بهتری خواهید داشت. در طراحی این نقش و نگار از نقشه‌های واگیره، ربعی و نیمه استفاده شده است. تفاوت بین دو روش ماشینی و دستی پشم‌ریسی در عمل کاملاً مشخص است. خامه پشمی برای چله‌کشی و بافت زمینه فرش به کار برده می‌شود و به عبارتی این نخ، خود فرش است.

نقشه سراسري (سرتاسري)

تعداد گره ها را می توان با داشتن یک ذره بین مدرج شمرد و با محاسبه ی آن ها – که فرمول دقیق آن را می توان در مقالات تخصصی سایت های معتبر مرتبط با فرش به راحتی یافت-  شانه و تراکم فرش را محاسبه نمود. در فرش های دستبافت یکی از آیتم های بررسی کیفیت فرش، تقارن در طرح و نقشه ی آن است. با تا کردن فرش و استفاده از یک متر اندازه گیری می توان از تقارن در طرح فرش اطمینان حاصل کرد. تفاوت در ابعاد فرش تا چند میلی متر قابل چشم پوشی است اما نباید زیاد باشد. در قسمت های قبلی به این موضوع اشاره کردیم که تابلو فرش های دستباف ابریشمی نسبت به سایر تابلو فرش ها و مخصوصاً مدل های ماشینی دارای قیمت بالاتری می باشند و به نوعی جنس لوکس به حساب می آیند.

دستگاههای پرس با چهارچوب Straight Side

در این ضیافت شما یاد می گیرید که فرش ماشینی و دستباف چه تفاوت هایی با هم  دارند، پس با ما همراه شوید. فرش‌های جدید معمولاً رنگی تازه و شدت رنگ بیشتری دارند، درحالی‌که فرش‌های قدیمی‌تر ممکن است به‌مرورزمان رنگ خود را از دست داده یا کمی خاکی و کم‌رنگ شوند. در برخی فرش‌های دستباف، نقوش حیوانات و پرندگان نیز دیده می‌شود که به‌ شکل زیبا و هنرمندانه بر روی فرش بافته می‌شوند و حس سرزندگی و حضور در طبیعت را به بیننده منتقل می‌کنند.